יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

תוספת בקר טעינה למטען סוללת ליתיום

המסוק שהתרסק הגיע עם מטען לסוללת הליתיום שלו.


לפי הרישום עליו הוא ספק מיוצב ל 3.7V, מתח נמוך מדי לטעינת סוללת ליתיום הדורשת מתח קרוב ל 4.2V. בדקתי בפועל והתברר כי הספק הינו ספק מיוצב אומנם אבל ל 5V, מתח שיכול לגרום להתנפחות עד התפוצצות של סוללת הליתיום. הסיבה שתקלה כזו לא קרתה היא שסוללת הליתיום מצוידת במעגל הגנה מפני מתח יתר, מעין נתיך מתוחכם,  שמפסיק את פעולת הטעינה בשלב כלשהו. מעגל הגנה אינו מהווה תחליף לבקר טעינה תקין!

בקר טעינה מצאתי במטען סוללת ליתיום אוניברסלי שהיה ברשותי.


לאחר פירוק מהזיווד, הנה המעגל


בתמונה רואים את החלק השחור - בקר הטעינה עצמו, משמאלו נגד ומעל ומתחת לנגד נוריות לד ירוקה ואדומה זעירות.
את הבקר שילבתי בספק הכוח המקורי. באמצע התמונה רואים את גבו של LM7805 מייצב מתח נפוץ ל 5V.


הספק בפעולה


הנורית הירוקה מראה שיש מתח והאדומה שהטעינה מתבצעת. בסיום הטעינה הנורית האדומה נכבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה